Bulgarian

luni, 4 martie 2013

Interviu cu handbalista Dana BADEA (Itxaco Estella Navarra/ Spania)


“În Spania mi s-a oferit şansa să demonstrez ceea ce pot, lucru care nu s-a întâmplat în România”
*Interviu cu handbalista Dana BADEA (Itxaco Estella Navarra/ Spania)

   Dana BADEA este handbalista  care confirmă maxima latinească “Nimeni nu-i profet în ţara sa”. După ce s-a zbătut o vreme să se facă remarcată în handbalul românesc, “extrema stângă” din Piteşti a cunoscut adevărata performanţă sportivă în campionatul spaniol, acolo unde a ajuns de foarte tânără. A luat-o de jos, din Primera Nacional, jucând ba la Alcobendas, ba la Tennerife. Seriozitatea şi ambiţia au impus-o, în cele din urmă, atenţiei generale. In momentul de faţă, Dana evoluează la cea mai titrată formaţie din afara competiţiei româneşti, la care (mai) joacă handbalistele noastre: Itxaco Estella Navarra, câştigătoarea Cupei EHF în 2010, echipă pe la care au mai trecut, cândva, Silvia Navarro, Alexandrina Barbosa, Macarena Aguilar, Emilya Turey, dar şi Oana Şoit…Interviul  de mai jos am reuşit să i-l luăm Danei, după o dificilă partidă de campionat  (32-32 acasă, cu Kukullaga), chiar înainte de dubla manşă cu HC Zalău în Cupa EHF, pe care piteşteanca noastră o aşteaptă cu încrederea celui ce ştie că mai are încă multe de arătat pe terenul de joc…
Leonard POPA
                    
-De ce în Spania şi nu la o echipă românească din prima ligă, Dana?
-Am jucat la HCM Roman timp de 2 ani, a fost o perioadă frumoasă…La finele acestor doi ani, din cauza unor probleme personale, am decis să părăsesc ţara, destinaţia mea fiind Spania, unde am dat proba la echipa BM Alcobendas din liga a-II-a. Fiind acceptată, am semnat un contract cu ei.
-Când şi unde ai început handbalul? Cu care antrenor?
-Am început sa joc handbal la vârsta de 12 ani, la LPS Pitesti, avându-i ca antrenori pe Luminiţa Iordache şi Ion Ilie.  După o scurtă perioadă de timp, echipa a foste preluată de antrenorii Sandu Crăciun şi Gheţie Cătălin, care ne-au dus până  la terminarea junioratului.
-Când ai avut primul contact cu handbalul spaniol?
-La 22 de ani, când am decis sa plec din ţară.
-În anii 90, Spania investea enorm în handbalul feminin. I-am “exportat” tot ce aveam mai valoros în ţară. Acum, văd că multe handbaliste iberice au părăsit peninsula, căutându-şi alte campionate...Si în România a ajuns un portar de top, Silvia Navarro…Care este situaţia actuală a echipelor spaniole de handbal feminin?
-Multe echipe din prima ligă spaniolă au probleme financiare, de unde şi motivul pentru care multe jucătoare au plecat, iar nivelul competiţional a scăzut.
-La Itxaco, una dintre echipele feminine cunoscute ale Spaniei, când şi cum ai ajuns?
-Anul trecut am fost contactată de actualul antrenor al echipei, Chema Vives.  Clubul mi-a făcut o ofertă pe care eu am acceptat-o.
-Te-ai făcut repede remarcată la Itxaco...Am văzut datele partidelor disputate în Cupa EHF...Te numeri printre principalele marcatoare....Cum îţi apreciezi evoluţiile în această competiţie?
- Pentru mine este mai important că am reuşit să accedem în faza superioară a competiţiei şi sunt bucuroasă că evoluţiile mele au ajutat echipa. Îmi doresc să progresez şi să  joc bine în fiecare meci.
-Cum ai caracteriza campionatul spaniol, în raport cu cel românesc?
- Indiscutabil, în momentul de faţă, campionatul României este mai puternic decât cel de aici, care a scăzut valoric, din cauza problemelor financiare, cum am spus…
-Sunt multe foste jucătoare băcăuane care, în anii 90, au făcut carieră frumoasă în echipele spaniole...Laura Lunca, Lenus Ciubotaru, Eva Darvaş, Lidia Butnăraşu, Gina Cervenciuc, chiar şi Gabi Antoneanu-Manea...Câteva s-au stabilit definitiv acolo...Astăzi, mai sunt românce în campionatul iberic?
-In anii trecuţi erau mai multe jucătoare române, în comparaţie cu anul acesta. La echipa unde evoluez în prezent,  mai am o colegă din România, Andreea Alina Marin, iar actuala antenoare secundă este o fostă jucătoare a echipei, Petronela Fedorneac-Melinte.
-Urmează partidele cu Zalăul din Cupa EHF...Cum apreciezi şansele celor două echipe, obiectiv vorbind?
-Suntem conştiente de apărarea agresivă pe care o practică elevele domnului Tadici. Am văzut că extremele nu impresionează,  dar în schimb Gabi Szucs cred că ne va pune probleme.. Noi sperăm să prindem două zile bune şi, chiar dacă vom juca ambele meciuri la Zalău,  poate realizăm  o surpriză. Într-un fel, e mai bine pentru noi să se creadă acolo  că au mecí uşor şi să fim subestimate.
-Când te vom revedea în campionatul românesc?
- Momentan, mă simt foarte bine în Spania şi sunt  foarte mulţumită la acest club. Nu ştiu ce îmi rezervă viitorul, oricând este posibilă o revenire în România.
-Cum decurge o zi din viaţa handbalistei Dana Badea?
-Ca orice sportiv, majoritatea timpului îl petrec pe terenul de sport, sunt zile în care avem şi 2 antrenamente, iar atunci pun mare preţ pe odihnă. In zilele când avem un singur antrenament, am mai mult timp pentru mine şi ies la plimbare cu prietenii…
-Ce îţi provoacă dorul de ţară? Ce anume te-ar ţine în continuare departe de cei din România?
-Îmi este dor de familie, de timpul petrecut cu cei de acasă, de prieteni. In Spania, însă, mi s-a oferit şansa să demonstrez ceea ce pot, lucru care nu s-a întâmplat în România. Asta mi-a creat o oarecare reticenţă faţă de mentalitatea de acasă, care este total diferită de cea de aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu