Bulgarian

vineri, 31 ianuarie 2014

interviu cu handbalistul Dragoş NEGOVAN (Univ.Bacău)

“Am putea prinde o cupă europeană”
@ interviu cu handbalistul Dragoş NEGOVAN (Univ.Bacău)

Talent de excepţie, handbalistul băcăuan Dragoş Negovan este un nume de actualitate.După un tur de forţă cu UNIVERSITATEA (clasată, finalmente, pe locul 4), Dragoş se pregăteşte acum cu naţionala studenţească, în vederea Campionatului Mondial Universitar, care se va desfăşura, nu peste mult timp, la Izmir, în Turcia.

-Unde şi cine ţi-a îndrumat primii paşi în handbal, Dragoş?
-Handbalul l-am început acasă, la Baia-Mare, iar primul antrenor  mi-a fost tatăl meu, Ion Negovan, profesor la Clubul Sportiv Şcolar din oraş. La Bacău, am ajuns odată cu admiterea la Facultatea de Ed.Fizică, anul trecut.Acum sunt student în al doilea an de studiu.
-După  terminarea facultăţii, vei rămâne la Bacău?
-E prematur să răspund la o astfel de întrebare.Deocamdată, nici nu mi-am pus-o.
-Să revenim la campionat.Cum apreciezi clasarea echipei pe locul patru, la finele turului?
-Fără doar şi poate, e o performanţă notabilă. A fost un tur “tare”, cu evoluţii foarte bune, în meciurile cu Steaua, Dinamo, Poli Lugoj şi Dinamo Braşov. Dacă în partidele de acasă cu Craiova şi, în deplasare cu “U” Cluj, ne-am fi concentrat mai mult în finalurile de meci, rezultatele puteau fi şi mai bune.
-Care a fost cea mai frumoasă amintire personală din acest tur de campionat?
-Din punctul meu de vedere,  golul înscris în ultima secundă a meciului cu Dinamo, gol cu care am obţinut victoria.
-Speranţe pentru retur?
-Sperăm să ne clasăm la sfârşitul campionatului pe locul III sau, măcar, să obţinem calificarea pentru una din cupele europene.
-Am putea face faţă  confruntărilor europene?
-Cu ajutorul unor sponsori, cred că da.Oricum, valoric, lotul actual are capacitatea să păşească pe drumurile europene, iar aceasta s-a văzut şi în campionat. Bineînţeles, condiţia ar fi ca echipa să rămână aceeaşi, sau să se încerce achiziţionarea unor jucători competitivi. Din păcate, situaţia financiară a cluburilor universitare este cum este...
-Faţă de anul trecut, calitatea campionatului intern a crescut?
-Nu. Handbalul românesc se află în continuu regres. Rezultatele obţinute la CM şi CE sunt o dovadă. Explicaţiile acestui declin sunt multiple:plecarea jucătorilor de valoare la formaţii din străinătate, lipsa antrenorilor-specialişti la nivelul juniorilor, restrângerea competiţiilor cu caracter de masă. La Bacău, văd că a dispărut până şi divizia judeţeană. In alte părţi, aceasta continuă să existe, în ciuda dificultăţilor de organizare.


Leonard POPA (1995).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu