Bulgarian

marți, 8 aprilie 2014

Interviu cu IOANNOU Vaso, handbalistă şi actriţă cipriotă

“A fost o vreme când făceam şi handbal, şi teatru, şi televiziune…”

*Interviu cu IOANNOU Vaso, handbalistă şi actriţă cipriotă

Ioannou Vaso e născută la marginea paradisului...Larnaca e  locul binecuvântat, ales să dăinuiască prin  legenda Sfântului Lazăr (devenit arhiepiscop aici) şi legendara filosofie stoică a  lui Zenon, înţeleptul cu originea natală în oraşul cipriot de pe ţărmul însorit al Mediteranei. Din înfrăţirea realităţii cu fabulosul, Vaso şi-a urzit un crez şi un mod de viaţă. Pe terenul de sport e handbalistă, dând curs pasiunii, pe scenă este ceea ce îi conferă pregătirea profesională-actriţă! Nici măcar ea nu mai ştie, unde începe arzătoarea pasiune şi unde sfărşeşte arta... Dar, poate, aceasta e însăşi esenţa sportului!

Leonard POPA

-Vaso, este posibilă o convieţuire între teatru şi handbal, în viaţa noastră cotidiană?
-Totul e posibil! A fost o vreme când făceam şi handbal, şi teatru, şi televiziune…Totul la modul profesionist! A fost greu, dar sentimentele au fost pe măsură. Handbalul a intrat în viaţa mea încă de când păstrez primele amintiri, teatrul ceva mai târziu. Astăzi, amândouă ocupă un loc important în tot ceea ce simt şi nu le mai pot delimita sufleteşte. Voi juca handbal atâta vreme cât trupul fizic îmi va permite şi voi urca pe scenă oricât mintea mă va sluji.
-Fiecare suflet grec s-a născut cu teatrul în sânge, dar tu când l-ai conştientizat efectiv, când ai înţeles că vrei să studiezi arta scenei?
-Teatrul m-a atras întotdeauna, dar datorită programului de antrenamente destul de încărcat, nu m-am gândit foarte serios că voi ajunge şi eu actriţă. Acum 9 ani, în vara lui 2005, am văzut un show TV, cu o celebră artistă elenă, Elda Panopoulou, care îşi deschidea o Universitate de Teatru particulară, Melissa Art School, aşa că nu am mai stat pe gânduri. Chiar a doua zi, m-am înscris şi am aplicat să urmez cursurile acestei instituţii. Am fost convinsă că era şansa vieţii mele, prin care puteam să-mi transform visul în realitate!
-Vorbeşte-mi mai mult despre această întâlnire cu teatrul...
-Melissa Art este locul unde am deschis uşa visului, unde actoria a devenit un loc special în inima mea...Este spaţiul unde am simţit că picioarele îmi alunecă, în momentul în care am păşit prima oară pe o scenă şi am înţeles ce înseamnă să te dedublezi pentru a intra în pielea rolului încredinţat.
-Ai început, deja, să joci în spectacole...Chiar te-am văzut în câteva spectacole difuzate de RIK 1, televiziunea cipriotă, recepţionată şi în România pe net...
-Da, deja, mi-am început cariera teatrală în Cipru, colaborând şi cu televiziunea. Am fost distribuită într-un serial TV, “Eleni şi Pomi”, cu un subiect bazat pe o întâmplare cipriotă adevărată, difuzat de ANT 1. Am jucat, însă, şi  în scheciuri filmate la RIK 1, în câteva piese de teatru, unele pentru copii, şi chiar într-un muzical.
-Ce roluri preferi? Ce ţi se potriveşte cel mai bine, drama sau comedia?
-Îmi place să văd oamenii râzând, să se abată de la problemele lor cotidiene printr-un zâmbet...Sunt sigură că pot juca ambele roluri, dar nu ştiu în care dintre ele mă voi descurca mai bine...
-Ajungem şi la handbal...În ultimul sezon, ai jucat la o echipă cunoscută din Grecia, Anagennisi Artas. O echipă la care a activat, dacă nu mă înşală memoria, şi un mare antrenor român, Tibi Milea...
-Da, anul acesta, am fost onorată să fac parte din cea mai galonată formaţie din Grecia.În momentul de faţă, suntem lidere în campionat  şi am ajuns în finala Cupei Greciei. Noi suntem pregătite să câştigăm ambele competiţii, deşi aici viitorul handbalului, şi a sportului în general, nu e deloc roz...Am auzit despre Tibi Milea şi ştiu că, într-adevăr, a fost foarte iubit aici, dar nu am avut onoarea să lucrez cu dânsul...
-Eşti, de loc, din Larnaca..., oraşul cipriot în care s-a născut filosoful Zenon, fondatorul filosofiei stoice, iar Lazăr-prietenul lui Christos-, cel întors din moarte, a fost numit arhiepiscop... Cine te inspiră mai mult?
-M-am născut şi am crescut în Larnaca, un oraş foarte frumos, de care îmi este foarte greu să stau departe. Acest loc mă inspiră cel mai mult şi cred că e un regret pentru toţi cei care nu l-au vizitat încă...
-Gânduri de viitor?
-În plan sportiv, îmi doresc să continui cariera handbalistică, să obţin medalii şi trofee. În plan teatral, să realizez tot ce se poate realiza, ca profesionist. Bineînţeles, îmi doresc toate acestea, beneficiind şi de liniştea unei familii binecuvântate.
-Trei lucruri care îţi displac total în lumea noastră?
-Ingratitudinea, injustiţia şi înrobirea.
-Handbalista favorită? Actorii preferaţi?
-Anita Gorbicz, iar dintre actori Cate Blanchett, Penelope Cruz şi Johnny Depp…



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu