Bulgarian

marți, 27 decembrie 2016

Interviu cu atleta Andreea PANȚUROIU, Sportiva Anului 2016 în județele Bacău și Argeș



 “În 2017, îmi doresc o medalie în concursurile de seniori!”

*Interviu cu atleta Andreea PANȚUROIU, Sportiva Anului 2016 în județele Bacău și Argeș
     
     După Elena Andreea Panțuroiu, 21 de ani, triplusaltistă, au alergat toate topurile atletice la sfârșit de an. Locul 3, în cel al Federației de specialitate. Locul 1, acasă, în Argeș. Prima, la clubul unde este legitimată, CSM Onești, și regina clasamentului anual întocmit de DJTS Bacău! În  ultimii trei ani, Andreea a devenit o colecționară de trofee și, mai important, una dintre speranțele cu care atletismul românesc se înarmează când visează, din nou, la culmile performanței. Vicecampioană europeană de junioare (2013) și de tineret (2015), Elena Panţuroiu a reprezentat România la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, unde s-a clasat pe locul 16, la câțiva centimetri distanță de o finală pe care o visează și acum. Dar ce nu i-a reușit elevei antrenoarei Mihaela Nicoară în 2016?! A devenit campioană balcanică, a sărit foarte aproape de podium (locul 5) la Campionatul Mondial de Atletism de la Portland şi s-a clasat pe locul 16 la Campionatul European de la Amsterdam...Și, să nu uităm, un lucru esențial: Elena e în ultimul an de…Tineret!  

Leonard POPA

-Andreea, a fost un an încărcat în evenimente sportive, cu ce ai vrea să începem?
-A fost, intr-adevăr, un an plin de competiții importante. Am avut un sezon de iarnă bun, am reușit calificarea la Jocurile Olimpice și consider că asta este cea mai mare realizare a mea în 2016.  Desigur, mi-aș fi dorit să intru în finală la Rio, dar fiecare sportiv are momente bune și momente mai puțin bune, nu a fost momentul meu acolo.
-Să o luăm sistematic…A fost, mai întâi, Mondialul de Sală Indoor. Locul 5, cu 14m și 11 centrimetri...Tu  aveai, deja, 14 metri și 15- baremul pentru Rio realizat. Acest loc 5 a fost mai mult sau mai puțin decât te așteptai?
-La Mondialele de la Portland, mi-am dorit foarte mult să mă clasez cât mai aproape de podium. Acel 14,15 sărit în țară mi-a dat speranțe că o să fac treabă bună la Mondiale. Mi-am dorit foarte mult să obțin o medalie, însă atât a fost să fie.
-Yulimar Rojas, campioana mondială, a sărit 14,41m… Când ne vom apropia de această lungime?
-Yulimar Rojas a progresat neașteptat de mult în ultimii 2 ani. Țin minte că la Mondialele de J1 nici măcar nu s-a calificat în finală... Îi doresc mult succes pe viitor. Cât despre mine, sper să o ajung din urmă cât mai repede.
-Revenim la Rio… Doar câțiva centimetri te-au despărțit de finală. Frustrant, nu ? Știu că ai fost foarte necajită atunci. Ce a lipsit, în afara centimetrilor, pentru a ajunge într-o finală olimpică, la prima ta participare la J.O. ?
-Cred ca la Rio mi-am dorit prea mult să mă calific și am uitat să mă bucur de moment. A fost un amestec de emoții acolo. Vă spun sincer, nu pot să-mi explic nici mie ce s-a întâmplat. Promit, însă,  că îmi voi lua revanșa la Tokyo, peste 4 ani !
-Cu ce impresii și gânduri te-ai întors, totuși, de la Rio ?
-M-am întors cu un bagaj plin de amintiri, momente frumoase și experiențe unice. Mi-am analizat greșelile și o să am grijă să nu le mai repet la următoarea ediție a Jocurilor  Olimpice.
-România are, în acest moment, două triplusaltiste cu care concurează la evenimentele importante. Tu și Carmen Toma...Cum vezi această concurență? Vă separă, totuși, peste 30 de centimetri...
-Mi-aș dori ca România să aibă mai multe triplusaltiste de valoare, nu doar 2-3... Îmi place concurența, dar avem și junioare care vin tare din spate. Un exemplu este Georgiana Aniței care, sunt sigură, va avea un viitor strălucit în această probă. Personal, îi urez mult succes.
-La sfârșit de an, ai fost nominalizată în mai multe topuri. Cea mai buna sportivă din județele Bacău și Argeș, cea mai bună sportivă a clubului din Onești, unde ești legitimată, pe podium, în clasamentul Federației...De care te simți mai apropiată sufletește?
-Anul acesta, am avansat în clasamentul Fra și asta mă bucură enorm. În Județul Argeș, am fost desemnată Sportiva Anului 4 ani consecutiv, 2013, 2014, 2015 și 2016. La Onești, clubul de care aparțin m-a onorat cu acest titlu pentru a 3 a oară. Noutatea o reprezintă, așadar, nominalizarea venită din partea DJTS Bacău. Sunt extrem de fericită, nu mă așteptam la această ultimă nominalizare care a fost o surpriză deosebită pentru mine, mai ales că în topul județean mai există și alți sportivi prezenți la J.O. de la Rio, reperul cel mai important al anului trecut.
-Să aruncăm o privire și către trecut...Știu că ai început atletismul în clasa a 6-a, la Câmpulung Muscel. Cum s-a întâmplat, îți mai amintești?
-În clasa a 6 a am ajuns la Liceul Național cu Program de Atletism și am dat probele cu dna. prof. Nicoară Mihaela. I-a plăcut de mine din primul moment. Nu am avut cine știe ce rezultate strălucite la probele de control, însă doamna Mihaela a văzut ceva la mine ce i-a plăcut și mi-a acordat o șansă...
-La Onești, cum ai ajuns? Așa cum au ajuns toți sportivii de valoare, prin intermediul dlui.prof. Dorin Arădăvoaicei?
-Da, la Onești, am ajuns datorită domnului Dorin Arădăvoaicei, căruia îi mulțumesc pentru toata încrederea investită în mine!
-Cum e atleta Andreea Panțuroiu în afara arenei de concurs? Ce îi place să facă cel mai mult?
-În afara competițiilor și a antrenamentelor, am foarte puțin timp liber. Mi-l petrec cu familia, îmi place să mă plimb, iubesc animalele, și... cam atât! În rest, antrenamente, odihnă și iar antrenamente.
-Urmărești și alte sporturi? De obicei, mulți sportivi de performanță încep cu atletismul, apoi, fac pasul către un alt sport, eventual, unul de echipă...Ți-ar fi plăcut să practici altceva decât atletismul?
-Îmi plac și alte sporturi, dar iubesc atletismul, aceasta e lumea mea. Nu m-aș vedea făcând altceva. În copilărie, însă, îmi plăcea handbalul. Mă bucur că am ales, până la urmă, atletismul. Urmăresc, din când în când și fotbalul, dar nu sunt stelistă, așa cum se așteaptă toată lumea. De mică, am urmărit meciurile echipei Dinamo...
-La ce să ne așteptăm în 2017 din partea ta? Care îți sunt obiectivele?
-2017 este un an greu, cu evenimente competiționale importante. Îmi doresc, în primul rând, o medalie în concursurile de seniori. Și bineînțeles, fiind ultimul an de tineret pentru mine, vreau să urc pe prima treaptă la Campionatul European Under 23!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu